Guy J - Under Pressure, nyskapande sound

 Under juli månad hade jag åkt till Västkusten på semester. Utelivet var rätt ok där! Fanns väldigt många trevliga människor och musik var blandat på klubben. Kvällen före vi skulle åka hem gick vi en sista runda till krogen. Och där hörde jag denna låt. Soundet gick rakt in i mitt hjärta. "Vad är det för låt?" tänkte jag.
 För några två månader sen satt jag vid youtube och råkade hitta samma låt. Jag vart lite chokad för det var Guy J en Israelisk house producent och dj från Tel Aviv. Kollade lite runt och märkte direkt att han ligger väldigt högt på topp just nu inom klubbvärlden. Och nu är han en av mina favorit producenter. Han har deffinitivt lyckats!
 
 Soundet låter minimalistiskt och låten går under kategori Progressive house. Själv tycker jag att den låter mer techhouse än progressive. Ni har säkert ingen aning vad progressive och tech betyder men jag kommer förklara det i kommande inlägg. Som sagt så är låten kanske inte den mest musikaliska men deffinitivt en av dom bäst gjorda låtar i år!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0