Måndag 081208

 Ny vecka igen, Idag skulle vi lasta på Idol, problemet är att det fattades kablar: Dessa kablar fanns i en annan bil som kom från Lena och Orup turné. Så hela förmidag gick åt att lossa Lena och Orup bil och leta efter kablar. Efter lunchen hade vi en liten möte med våran lagerchef H. Han ville berätta att han har blivit uppsagt och att han slutar på fredag. Han var anställd bara på projekt tid av Man power tror jag, han hade sagt redan ibörjan att han kanske blir tvungen att sluta hos oss. Så från och med nästa vecka har vi ingen lagerchef tyvärr. Det finns kaos idagens läge, men nästa vecka kan det bli värre. Våran koordinator S kommer få ansvaret över lager, stackares mannen har redan hur mycket jobb som helst på sina axlar. Men nu blir det mer.

 Lastningen av Idol bilen tog väldigt lång tid, så pass lång tid att vi behövde jobba över två timmar. I början var det bara jag och R som lastade bilen. Och det går knappast bra när man är bara två. Vi hade bara en bil på oss men jag såg tydligt redan från början att det ska inte gå. Så vid halv sex insåg H att vi måste ha en till bil. Visste att det skulle bli så. Det krånglade även med denna bil. Vi hade kvar en stor trusscirkel att lasta men lastbilen var för liten för den, så vi var tvungna att komma på en lösning. Lösningen vart att lassta om lite i första bilen och trycka i i alla fall en cirkel bit. Vi vart klara vid kl 19.00 Och nu är jag riktgit trött och less. Är så glad att jag ska sluta snart. 13 arbetsdagar kvar!

Lunch: Lax och potatis med gurka och tomat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0