Tisdag 231208

Det är bara en dag kvar till jul. Men ingen julkännsla har jag inte fått. Idag jobbade eller rättare sagt söade i fyra timmar. Jag lossade två bilar med Jerry Williams och något mer meninglös gig. What ever. Nedräkningnen har börjat och nu har jag bara två dagar kvar. En hel måndag och en halv tisdag. Eller man kan säga också 12 timmar kvar att jobba åt Starlight. Weeee, jag är så glad. Personligen har min en månads långa semester börjat idag. Sist jag var ledig så lång tid var på min sista sommarlov och det var år 2006. Sen dess har jag inte varit ledig mer än i två veckor i sträck. Tyvärr så var glädjen kortvarigt idag. För när jag skulle köra hem upptäckte Adde att jag hade fått punka på högra främre däcket. Där sjönk ner mitt humör något. Jag tog ut reservdäcket och skulle byta däck men då ville stöldmutter ge sig så special nyckel gick sönder. Nu då?! Gick till verksatd vart Mattson var kvar som tur. Han gav mig en sprutburk med special skum och luft men den funkade heller inte. Då fyllde han däcket med luft och lyckligtvis höll trycket kvar så jag åkte till Crysler Service men dom had redan stängt. Gjorde inget annat än att köpte pizza och åkte hem. Och nu kollade jag på bildäcket för säkerhetsskull och såg at luften fanns kvar i däcket, skit konstigt. Har jag ens en punka på däcket, kan man fråga?   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0