Onsdag 261108

Härligt, det är redan snart mitten av arbetsveckan. Det är onsdag! På onsdagar börjar man känna hur helgen närmar sig. Tilll jobbet kör jag min sköna Crysler Stratus 97 som jag älskar väldigt mycket. Jag och min jobbarkompis brukar turas om att köra bil till jobbet. Han har en egen bil. Det car halt ute så jag fick ta det lugnt med gasen, kom fram i god tid som är ju ett plus.

På förmiddagen plockade vi upp en stor feting rigging vagn som vägde apa. Jag, Roger och Johnny hjälptes åt, men så klart kom Jonas och visade hur man ska göra rätt, fast jag har jobbat där i 1,5 år. Jag kan bara inte lägga ner min hela min kärlek på en stålvajer som liggerdet mesta i en pall. Det är ju bara en kall sak liksom. Bra att det finns någon som bryr väldigt mycket om saker. Efteråt "gömmde" jag mig i kabelgången och snackade med Roger som vi brukar göra. Det är skönt att ta sådana "olagliga" pauser under arbetstiden. Någonstans efter fikat fick jag en lista som skulle iväg till Annexet på fredag. Det var ingen stor lista men med saker som tar extra tid att göra. Det var 15 ETC lampor som skulle iväg, två stycker Gladiator följespott dom är riktigt stora och fula! Två dimmers, olika kabel och sixbars lampor. Det tog i princip hela dagen. Var nästan, nästan klart det fanns bara en sak som jag inte visste vad det var för något. Någon DMX buffer. Ska ta fram det imorgon bitti.

Dagens lunch: Kyckling med ris och ketchup. Ja ketchup. Det är så gott med ris och kyckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0