1:a dagen på workshop




Idag har jag varit på första workshop dagen i Västerås. Kan sammanfatta dagen i korthet.

 Åkte hemifrån vid åtta tiden, vägen var klar utan is som underlättade körningen. Åkte fel en gång vid Sala på grund av att  dom har byggt om gamla vägen. I Västerås åkte jag fel tre gånger. Det var första gången  jag körde där själv. Dom har kluriga vägar i stan så man måste kolla på skyltar hela tiden. Kom ändå fram i god tid. Det kändes lite pirr, pirr i magen när man kom in. Men jag var nog inte den enda som kände så.



 Först fick vi sitta och lyssna på en lärare som berättade om kursplanen. Efteråt fick vi göra flera uppgiftert. Först fick vi platsera oss på en låtsas Sverige. Syd var i ena hörnet och norr i andra, tvärs över rummet. Dom som stod närmast fick man prata med om vem man är och vart man kommer ifrån. Dom flesta kom från Mälarens område och Stockholm, någon även från Göteborg och Östergötaland. Sen fick vi stå i cirkel i våra bokstavsordning och prata med den som stod närmast. På sådant sätt fick man första kontakt, med några i alla fall.



 Efteråt fick vi ta varsit A3 papper och skriva ner vem man är, hur gammal man är, vad man syslar med , varför har man sökt till Mediability och i vilken dokupåsa skulle vi delta i helst. Sen delades vi i två stora grupper och redovisade våra presentation inför gruppen. Skit skoj kan jag lova. Jag pratade högt med en blick över alla som satt i klassrummet. Jag kunde ha berättat mer men glömmer bort alltid visa saker.
 Dom flesta var i 23 - 25 års ålder. Fanns även några som var mellan 35 - 37 år. På lunchen kunde man äta sin egen mat eller köpa på plats. Jag hade min egen matlåda så jag satte mig bredvid några andra och började snacka. En kille kom från Motala, det är där jag har varit massa gånger så det var ju spännande. Hann prata både med killar och tjejer.



Efter lunchen drog vi igång grupparbetet. I min grupp vart det 5 tjejer och 2 killar med mig inräknatt. I varje grupp satt en observantör som bedömde våran grupparbete. Vi skulle komma fram till en kampanj/annons för Annas pepparkakor. Målgruppen för Annas pepparkakor vart ungdomar. Det gick rätt så segt tyckte jag. Det var rätt tyst några stunder. Ingen pratade mun i mun som jag hade förväntatt mig. Det är väldigt svårt att veta i nuläget vem som kommer åka ut. Vi var 74 sökande men det finns platser bara för 30. Sp hälften kommer ryka. Just nu sitter jag och ritar flera annonser tills imorgon. Tror inte att någon annan kommer göra det. Ska försöka sälja mina idéer till dom. Det gick faktiskt riktigt segt med grupparbetet tycker jag. imorgon har vi bara 2 timmar på oss att göra klar annonsen. Sen ska vi redovisa den också. Och det kommer bli skit skoj. :)

Bild fotograf: Bersa

Kommentarer
Postat av: anna

det låter som att det gick bra :)



svar: ja det är en riktigt svår och stor fråga. men jag håller med dig, det är inte rättvist för barnet heller att komma till världen utan några föräldrar som kan ta hand omd et.

2008-11-18 @ 20:11:45
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

jag borde också sova. mår inte alls bra. halsen gör ont, rösten finns inte och är allmänt seg. hoppas du får en bra dag imorrn och lycka till igen! godnatt :)

2008-11-18 @ 20:27:06
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Liene

Åh, låter ju askitkul!:D och snygga bilder du lagt upp också!

Tur att du hittade rätt till sist och kom i tid.

Lyca till med allt, hoppas du kommer in! Då blir jag överglad för din skull:D

2008-11-19 @ 10:26:29
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0