2:a dagen på workshop



Ska göra en sammanfattning av den andra dagen i Västerås. Jag kan beskriva hela dagen med orden. Väldigt skoj och givande.



Dagen började med att min bildörrlås hade frusit fast innifrån, inte första gången det händer. Så jag gick in till lägenheten och hämtade tändaren för att värma upp bilnyckel. Efter några minuters intensiv nyckelrykande fick jag upp dörren. När jag kom in i Västerås vart det väldigt stark sol. Tack vare solen som lyste i ögon på mig tog jag en fel avfart som lede bort från city ringen. Kom fram ändå i god tid. Vi började med att berätta gårdagen och morgonen för varandra i gruppen. Jag berätta självklart om min avfart miss! Sen fivk vi bilda nya gruppen med 8 - 10 stycken i varje. Då fick vi bilda en cirkel som gick efter våra händers temperatur. Vi fick ta i andra händer och utav det veta vem hade kallaste respektive varmaste händer. Jag hade kallaste händer. Sen fick vi gå upp med en annan grupp och bilda en cirkel. Sen var vi tillsagda att sträka ut båda två armar och stänga ögon. Efteråt fick vi gå inot och ta tag i andras händer. Sen fick vi lägga armar på personen som stod framför och sätta sig i bakomståendes knän. Alla gjorde det samtidigt. När vi väl satt så i varandras knäa fick vi flaksa med våra armar som fåglar gör med vingar.



Efteråt bildades det nya grupper, nu fick vi varstitt papper med olika frågar. Dom skulle vi värdera från 1 till 4 där 1:an var viktigaste. Sen fick vi diskutera och komma fram till en och samma svar. Den svåraste frågan som tog längst tid att komma fram till var

Vilket våld är värst?

  • Terrorattackera och spränga en full flygplan med människor
  • Skjuta vilt på personer
  • Ockupera en nation
  • Slå sitt barn
Vi kom fram till att slå sitt barn är värst för barnet kan bli en psykopat som kan skapa många andras död som Hitler till ex.
Först tog jag att sockuoera en nation är värst för det handlar om väldigt mångas liv. Så man kan ju se olika på det. Efteråt fick vi återgå till ursprungliga projektgrupper och jobba vidare med kampanjen. Och äta lunch.



Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas det går bra för dig :)

2008-11-20 @ 15:41:46
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0