My style

 Min stil har förändrats rejält genom tider. Som liten på gick jag till skolan i en och samma tröja i en vecka. För "who care" i den ålder? Det gjorde inte jag hursomhelst. Man fick klara sig på secondhand kläder som min mamma köpte åt oss barn. Idag är jag väldigt tacksam över allt hon gjorde för mig och mina två underbara systrar. "Love you mum"!

 Kläder var det sista jag tänkte på i den ålder man hade viktigare saker för sig som skolan som var inte lätt, elaka klasskamrater och maten. Även när jag flyttade hit till Sverige brydde jag mig inte om kläder. Mina systrar hade inte långt kvar till tonåren så dom började tänka mer och mer om kläder, men inte jag!

 Min stil i högstadet var - stora gamla tröjor och någorlunda slita jeans med billiga skor. Dom kostade visserligen 250 kr det var mycket för mig då. Har inga bilder att visa tyvärr, men ni kan ju säkert se en bild. Glasögon skaffade jag år 2002 för min syn hade blivit försämrad, dom flesta sa att jag såg jätte bra i dom, och det tyckte jag ju också men man tröttnar på glasögonen efter ett tag.

 När började jag tänka om min utsida?

Bra fråga! Det kommer en period i varje människans liv när man är inte nöjd med sig själv. Och det var just det. Jag hade inte tänkt väldigt mycket på hur jag ser ut eller vad andra ser när dom tittar på mig. Det första jag gjorde var att byta glasögon mot linser. Det var väldigt stor lättnad att slippa ha glasögon man vart på något sätt mer omtyckt, det bara va så. Råd till väldigt fina kläder hade jag inte men H&M dög bra för mig och det gör det fortfarande. Jag började köpa skjortor som jag inte alls tyckte om för några år sedan. Jag gick ner från storlek XL till M och S. Jag har fortfarande kvar mina gamla t-shirts kvar om dom är ENORMT stora än idag.



Byxor från Hope
Linnet och halsband från H&M

 Min stil idag är något annorlunda än förut. Hade jag mer pengar så hade jag handlat mass fräna kläder men man måste prioritera saker och kläder står rätt långt ner nu för tillfället. Men jag har verkligen börjat älska fina herr skor med speciga toppar, ni hajar. Har ett par skor från Tiger som jag älskar. Tycker väldigt mycket om fina rätt tajta jeans, rockar och skinjackor. En skinjacka gör mycket skillnad. Man känner sig mer vuxen.



Byxor från Hope
Bältet från Volcom
Jackan från, kommer inte ihåg märket

 Har jag någon stilförebild?

 Ni känner visserligen till Peter Siepen från tv. Han har en cool stil som verkligen sticker ut och därför gillar jag han. Han är visserligen rätt extrem ofta men han vågar ta alla möjliga plagg på sig. Allt är inte så jätte snyggt han tar påsig, men en stor del av det är riktigt coolt.  






Kommentarer
Postat av: anna

peter siepen är cool :) visst han är väldigt extrem, men gillar han ändå. nu ska jag snart till skolan. hoppas du får detbra på jobbet!

2008-11-03 @ 08:25:22
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Emma

Javisst såg bilden, det var ju en bra halloween outfit :) Hade du kul?

2008-11-03 @ 15:47:42
URL: http://emmsan88.blogg.se/
Postat av: Jenna

Haha, well jag gillar både tjejer och killar :) angående nacken så är de en lång historia. :) kör på din egen stil grabben, och låt aldrig någon trycka ner dig. Någonsin.

2008-11-03 @ 18:35:20
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: anna

ja klänningen är högts upp på listan! vill ha den på nyår :)

2008-11-03 @ 19:50:22
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

hehe jasså? då har du bra smak då :) hur mår du idag då? gick det bra med monster jam?

2008-11-03 @ 20:01:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

härligt med såna dagar :) okej ja då får ni fortsätta imorrn då.

2008-11-03 @ 20:17:21
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0