Hur jag skapar musik med hjälp av min dator

 För att skapa musik använder jag världskända musik programmet Reason som tillverkas av Propellerhead en svensk företag. Reason har liksom blivit en av största musik program, för att man kan skapa precis all musik som finns. Opera, rock, hiphop, house, jazz. Dock lämpar den bäst för hiphop och elektronisk musik skapande. Jag själv har försökt göra drum'n'bass, hiphop och jazz och house. Just nu gör jag en minimalhouse låt som jag började med igår. Till hjälp har jag även min Edirol keyboard som kommer till stor hjälp när man ska göra melodi till låten.

Min nybörjade låt ser ut så här i Reason nu för tillfället



 Är det svårt att göra musik på dator? JA, det är väldigt svårt ovh tidskrävande. Mycket hänger på inspiration och idér. Ingen inspiration ingen produktion! Jag vill jätte gärna bli en houseproducent men idag är det OTROLIGT svårt att bryta sig igenom folk som håller med musiken. För att bryta sig igenom gäller det att skapa något originelt som inte finns idag. Och det är svårt. Just nu är det en "Deadmau5" feber hur jag kallar det! Deadmau5 är en kanadensisk house producent som lyfte house musiken en steg längre tack vare hans unika sound. Tyvärr så varannan house låt som släpps låter i hans sound och det är inte mer spännande ändå ligger dessa låtar i topp på klubbmusikens topplistor på beatport.

Min nybörjade låt ser ut så här i Reason nu för tillfället



Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, nej jag förstod att det var en jacka för tjejer :) Jag har gjort det misstaget en gång inne på bloggen. Då han hade lagt upp en jacka till tjejer, och jag berömde den. Det hela visade sig att han skulle köpa den åt sig själv :) Tack för dina varma ord. Jag hoppas på att du får en bra helg. Kram

2008-11-07 @ 19:44:17
URL: http://emmsan88.blogg.se/
Postat av: Just Picture It ?!

svar: javisst är det så! och det är synd tycker jag! ojdå, det ser komplicerat ut :O haha vad är det? :P

puss!

2008-11-07 @ 20:42:23
URL: http://justpictureit.blogg.se/
Postat av: ina

kan du släppa ut en liten bit av din musik med? det hela ser ut så avancerat för tjejerna. fast jag och liene har sett likadana bilder då kommer vi aldrig förstå vad de handlar om. inte andra tjejer heller. och inte ens alla killar:) kram!

2008-11-10 @ 11:07:55
URL: http://iinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0